Karta pracy przeznaczona jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: zapoznanie z zawodem motorniczego.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- charakteryzuje zawód motorniczego,
- wymienia cechy, które powinien mieć motorniczy,
- potrafi wymienić wyzwania i trudności w zawodzie motorniczego.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- wycinanka,
- rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
- Kim jest motorniczy? (załącznik nr 1 – po jednym dla pary, do pocięcia),
- Być jak motorniczy (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
- koperty (jedna na parę),
- kredki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.