• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Artykuły

Jaka jest moja inteligencja? Teoria inteligencji wielorakiej. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII-VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) oraz dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: rozwijanie umiejętności w zakresie rozpoznawania własnych zasobów oraz dokonywania syntezy przydatnych informacji o sobie w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej. Cele szczegółowe:Uczeń: wyjaśnia pojęcie inteligencji wielorakiej, identyfikuje różne typy inteligencji według teorii Howarda Gardnera, rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe), dokonuje autoanalizy w kontekście różnych typów inteligencji, planuje, jak wykorzystać wiedzę o własnych typach inteligencji w kontekście przyszłej edukacji i kariery. Metody pracy: wykład informacyjny, praca indywidualna, dyskusja, praca w grupach. Środki dydaktyczne: Test inteligencji wielorakiej [1], kartki A5 i długopis – dla każdego ucznia, kartki A3 i przybory do pisania – dla każdej z 8 grup, Jaka to jest inteligencja wieloraka? (załącznik nr 1). Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Patrzę, słucham, dotykam – poznaję w całości. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: uczeń wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki. Cele szczegółowe:Uczeń: poznaje style uczenia się, potrafi wyjaśnić różnice pomiędzy poszczególnymi stylami uczenia się, potrafi wskazać wady i zalety stylów uczenia się, potrafi określić znaczenie wielozmysłowego poznawania nowych informacji, rozwija zdolność współpracy w zespole oraz kompetencje interpersonalne. Metody pracy: miniwykład, dyskusja, burza mózgów, praca zespołowa, zabawa edukacyjna, obserwacja, projekcja filmu edukacyjnego. Środki dydaktyczne: Tworzę wszystkimi zmysłami (załącznik nr 1), film dydaktyczny pt. Jak w pełni wykorzystać swój styl uczenia się? [1], po dwie kartki A4 – dla każdego ucznia, kartka A3 lub typu flipchart – trzy sztuki, trzy markery, sprzęt multimedialny z dostępem do Internetu (laptop lub tablica interaktywna). Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2024 - Nr 63
DQ