- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Uczę się uczyć się – co pomaga, a co przeszkadza mi w nauce? Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poznaje pojęcie lifelong learning oraz zasady idei,
- określa czynniki, które motywują go do zdobywania wiedzy,
- określa czynniki sprzyjające sprawnej i skutecznej nauce oraz utrudniające ją,
- określa warunki i czas sprzyjający efektywnej nauce,
- potrafi wyrażać własne opinie,
- rozwija kompetencje związane z pracą zespołową.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca zespołowa,
- praca indywidualna,
- ekspresja twórcza.
Środki dydaktyczne:
- Czynniki sprzyjające i utrudniające naukę (załącznik nr 1) – dla każdej z grup,
- kartki A4 w kolorze czerwonym i zielonym – dla każdej grupy po jednej kartce w każdym kolorze,
- kartki A4 (białe) – dla każdego ucznia,
- kolorowe kredki, flamastry, mazaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy I-IIIAktualnie przeglądasz
Listopad 2024 - Nr 63