Scenariusz zajęć Klasy I–III
Cel główny: poznawanie specyfiki pracy w różnych zawodach wykonywanych przez osoby w bliższym
i dalszym otoczeniu.
Cele szczeg
ół
owe:
Ucze
ń
:
• wskazuje zawody, w których produkuje się określone przedmioty,
• opisuje podstawową specyfikę pracy w tych zawodach,
• przygotowuje zagadkę rysunkową dla swojego kolegi,
• omawia ich znaczenie w codziennym życiu.
Metody pracy:
• rozmowa kierowana,
• praca w grupach,
• pantomima,
• zagadka rysunkowa.
Ś
rodki dydaktyczne:
• Karty – Zgadnij kto mnie zrobił? (załącznik nr 1 – po jednym zestawie dla każdej grupy),
• nożyczki,
• kartki A5 (po jednej dla każdego ucznia),
• kredki, flamastry.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń, podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).