• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Twoja kolej? 16 września Europejski Dzień Maszynisty. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III

Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Dodano: 27 sierpnia 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń opisuje rolę zdolności i zainteresowań w wykonywaniu danego zawodu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cele główne:

  • uczeń poznaje najważniejsze kompetencje zawodowe i zadania maszynisty,
  • uczeń decyduje, czy posiada określone cechy.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • poszerza wiedzę na temat obowiązków i odpowiedzialności wynikających z pełnionego zawodu,
  • określa własne mocne strony i predyspozycje,
  • rozwija kompetencje kreatywnego myślenia.

Metody pracy:

  • burza mózgów,
  • praca z materiałem filmowym,
  • praca indywidualna,
  • praca w parach.

Środki dydaktyczne:

  • Pociąg pełen moich mocnych stron (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia,
  • Krzyżówka z konduktorem (załącznik nr 2) – dla każdej pary,
  • film pt. Dzień kolejarza 2019 [1],
  • laptop/tablica interaktywna, dostęp do Internetu,
  • kolorowe kredki, kleje, nożyczki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Neurologopeda, terapeuta ręki, oligofrenopedagog, hipoterapeuta. Pracuje przede wszystkim z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym). Chętnie łączy formy terapii (np. hipoterapia i logopedia, terapia ręki i logopedia), ceni holistyczne podejście do terapii podopiecznego. Pasjonatka w zawodzie z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, oligofazją i z całościowym zaburzeniem rozwoju. Redaktor merytoryczna recenzowanego czasopisma Strefa Logopedy.
Słowa kluczowe:
klasy I-III

Aktualnie przeglądasz

Wrzesień 2024 - Nr 61
doradztwo zawodowe 61