- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
8. Nie widzę? Nie słyszę? Nie chodzę? Pracuję! 5 maja Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnością.Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń opisuje, czym jest praca, i omawia jej znaczenie w życiu człowieka na wybranych przykładach oraz planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cele główne:
- uczeń opisuje, czym jest praca, i omawia jej znaczenie w życiu człowieka na wybranych przykładach,
- uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija wiedzę w temacie niepełnosprawności,
- rozwija własną postawę prospołeczną,
- rozwija własną wrażliwość, empatię i akceptację w stosunku do innych osób w swoim otoczeniu,
- rozpoznaje potrzeby osób z niepełnosprawnością w sytuacjach zawodowych,
- omawia znaczenie pracy w życiu każdego człowieka, w tym osoby z niepełnosprawnością.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- Ukryte talenty (załącznik nr 1) – dla każdej grupy,
- Sławne osoby z niepełnosprawnością [1] – prezentacja,
- rzutnik lub tablica interaktywna,
- komputer z dostępem do Internetu.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy I-IIIAktualnie przeglądasz
Maj 2024 - Nr 57