Artykuły i porady

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Artykuły i porady »

Scenariusze zajęć i ćwiczenia

Etyka w miejscu pracy, czyli jak rozpoznać nieetyczne zachowania pracodawcy

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych: uczeń określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).                                   Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych Cel główny: nabycie umiejętności rozpoznawania nieetycznych zachowań ze strony pracodawcy i odpowiedniego reagowania na nie w celu ochrony swoich praw jako pracownika. Cele szczegółowe: Uczeń: poznaje różne formy nieetycznych zachowań pracodawców wobec pracowników, uczy się rozpoznawać oznaki mobbingu, bullyingu i innych nieetycznych zachowań ze strony pracodawcy, dowiaduje się, jak reagować na nieetyczne zachowania w miejscu pracy, rozumie, jakie prawa mają pracownicy w zakresie ochrony przed nieetycznymi praktykami. Metody pracy: miniwykład, dyskusja, burza mózgów, analiza przypadków, praca w grupach. Środki dydaktyczne: film pt. <a >„Jak rozpoznać toksycznego pracodawcę?” [1], „Rozpoznajemy mobbing i inne nieetyczne zachowania pracodawcy” (załącznik 1) – dla każdego ucznia, flipchart lub tablica, mazaki. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Scenariusze zajęć i ćwiczenia »

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej