• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Artykuły

1. Kim jest lider? O cechach dobrego przywódcy. Scenariusz zajęć Klasy VII–VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń wskazuje wartości związane z pracą i etyką zawodową; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cele główne: rozwinięcie umiejętności identyfikowania, analizowania i refleksji nad cechami i zachowaniem liderów, uświadomienie sobie własnego potencjału przywódczego. Cele szczegółowe: rozpoznanie różnych przykładów liderów, zrozumienie różnicy między liderem a przywódcą, analiza cech dobrego przywódcy, samopoznanie i refleksja nad własnym potencjałem przywódczym, rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej i komunikacji. Metody pracy: praca indywidualna, selekcja wiedzy na podstawie treści wideo, pogadanka, dyskusja, praca grupowa. Środki dydaktyczne: tablica lub flipchart, narzędzie do zapisywania, komputer z dostępem do Internetu i rzutnik, kartka i długopis – dla każdego ucznia, pół paczki makaronu spaghetti, metrowy sznurek, szeroka taśma klejąca, nożyczki oraz papierowa kulka (średnica około 4 cm) – dla każdej grupy, Czy jestem liderem. Test (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia, film pt. Jak być liderem i przywódcą? – Wielka Piątka – John Strelecky [1]. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

6. Czy jestem charyzmatyczny? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: zwiększenie świadomości uczniów na temat cech charyzmatycznych i ich roli w budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych oraz wpływania na otoczenie. Cele szczegółowe: Uczeń: uświadamia sobie, jakie cechy składają się na charyzmę i jak mogą być one postrzegane przez innych, rozwija zdolność słuchania i empatii – kluczowych dla charyzmy, dokonuje samooceny i samorefleksji nad własnymi umiejętnościami społecznymi, rozwija kreatywność oraz umiejętność pracy zespołowej i komunikacji. Metody pracy: praca indywidualna, miniwykład z dyskusją, studium przypadków, metoda plakatowa, praca grupowa. Środki dydaktyczne: kartka i długopis – dla każdego ucznia, Znajdź charyzmę. Opis zachowań (załącznik nr 1), plakaty dydaktyczne (opcjonalnie) [1], Naucz mnie charyzmy (załącznik nr 2) – dla każdej grupy, mazaki i kartka A4 z bloku technicznego – dla każdego ucznia, Czy jestem charyzmatyczny? Test (złącznik nr 3) – dla każdego ucznia. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2024 - Nr 58
ADQ 58