Cel główny: poznawanie specyfiki pracy w przykładowych zawodach w bliższym i dalszym otoczeniu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu,
- wymienia atrybuty pracy w wybranych zawodach,
- opisuje podstawową specyfikę pracy w tych zawodach,
- omawia ich znaczenie w codziennym życiu.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- rozsypanka,
- praca w grupach,
- ekspresja plastyczna.
Środki dydaktyczne:
- Zawodowe rozsypanki (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej czteroosobowej grupy),
- Zareklamuj mnie! (załącznik nr 2 – po jednym dla grupy),
- nożyczki,
- koperty,
- przybory do pisania,
- kredki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).