Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje przykłady swoich mocnych stron w różnych obszarach; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uświadomienie uczniom ich mocnych stron i rozwijanie umiejętności wyrażania swoich zainteresowań.
Cele szczegółowe, uczeń:
- identyfikuje swoje mocne strony i umiejętności, które wyróżniają go na tle rówieśników,
- dowiaduje się, jak mocne strony mogą się wiązać z różnymi postaciami lub zawodami,
- wyraża swoje pomysły i marzenia za pomocą kreatywnej pracy plastycznej.
Metody pracy:
- pogadanka,
- burza mózgów,
- praca indywidualna,
- praca plastyczna.
Środki dydaktyczne:
- klej, nożyczki, kolorowe mazaki, kredki, papier kolorowy, krepina, naklejki lub wcześniej wycięte z gazet elementy tematyczne (praca, zawody), brokat i cekiny, pióra i druciki kreatywne, filc lub motki kolorowej wełny, ok. 25-centymetrowe odcinki gumy krawieckiej (wąskiej), zszywacz do łączenia gumki z maską,
- flipchart i mazaki lub tablica i kreda,
- ilustracje przedstawicieli różnych zawodów,
- opcjonalnie: szablon Maska talentów dostępny jako załącznik nr 2 w scenariuszu nr 4 pt. Karnawał talentów. Czy mój talent przyda się w pracy?
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Pozostało jeszcze 97% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
Autor: Anna Sarczyńska
Pedagog o specjalności poradnictwo, wieloletni doradca zawodowy, ekspert w procesie diagnozy kompetencji osób długotrwale bezrobotnych, trener, autorka artykułów naukowych i w czasopismach branżowych, związanych z rynkiem pracy i profesją doradcy zawodowego, ekspert medialny.