Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wymienia grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki kształcenia ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego .
Cel główny: przygotowanie uczniów do posługiwania się informacjami na temat Żandarmerii Wojskowej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- analizuje informacje o działaniach żandarma wojskowego,
- wypowiada się na temat znaczenia działań podejmowanych przez Żandarmerię Wojskową,
- współpracuje w grupie.
Metody pracy:
- praca w grupach,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- flipchart,
- smartfony,
- Zadania żandarma wojskowego (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla nauczyciela, do wyświetlenia),
- kartki kolorowego papieru,
- klej,
- masa mocująca,
- tablica korkowa, pinezki,
- pisaki/kredki – jeden zestaw dla każdej grupy,
- rzutnik.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.