klasy IV-VI

5. Jak pokazać siebie? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: prezentuje swoje zainteresowania i uzdolnienia wobec innych osób z zamiarem zaciekawienia odbiorców, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny:

  • nauczenie uczniów, jak prezentować swoje zainteresowania i uzdolnienia w sposób interesujący i przyciągający uwagę innych.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • zauważa różnorodność zainteresowań, postaw i umiejętności ludzi,
  • rozwija umiejętności miękkie, tj. komunikację niewerbalną, aktywne słuchanie i twórcze wyrażanie siebie (kreatywność),
  • podejmuje refleksję nad dotychczasowymi umiejętnościami, postawami i pasjami,
  • prezentuje się przed innymi, buduje pewność siebie i doskonali umiejętności występowania publicznie,
  • poznaje różnorodne zainteresowania i umiejętności swoich kolegów, co może sprzyjać budowaniu więzi i wzajemnego szacunku,
  • rozwija refleksję nad swoimi zainteresowaniami, cechami i marzeniami, co może pomóc w lepszym zrozumieniu siebie i wpłynąć na rozwój osobisty.

Metody pracy:

  • praca w grupie,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • piłka (najlepiej miękka),
  • kartka A4 lub A3 (w zależności od przewidywanego czasu wykonania zadania) – dla każdego ucznia,
  • materiały do tworzenia plakatów: kolorowe kredki, mazaki, nożyczki, klej, blok papierów kolorowych – dla każdego ucznia.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.