Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia oraz wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: uczeń określa własne zainteresowania, uzdolnienia i kompetencje oraz wskazuje możliwości ich wykorzystania w pracy zawodowej.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozpoznaje swoje pasje i uzdolnienia,
- potrafi wymienić zawody, które pasują do jego zainteresowań,
- wzmacnia samoświadomość i pozytywny obraz siebie,
- doskonali umiejętność współpracy, wypowiadania się, uważności i słuchania.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- miniwykład,
- praca indywidualna,
- praca w parach.
Środki dydaktyczne:
- kolorowe karteczki,
- tablica tradycyjna, multimedialna lub flipchart,
- Sylwetka superbohatera (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.