klasy IV-VI

9. 8 września – Światowy Dzień Fizjoterapii. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny:

  • zwiększenie wiedzy na temat zawodu fizjoterapeuty oraz zrozumienie roli fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i poprawy zdrowia.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • potrafi wskazać różne dziedziny, w których pracują fizjoterapeuci, takie jak ortopedia, neurologia czy pediatria,
  • poznaje praktyczne zastosowania fizjoterapii w poprawie zdrowia i jakości życia pacjentów,
  • poznaje doświadczenia i przykłady pracy fizjoterapeuty poprzez spotkanie z gościem specjalnym.

Metody pracy:

  • miniwykład, spotkanie z ekspertem,
  • quiz,
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • ekran,
  • książka dla każdego ucznia (dowolny podręcznik),
  • podręczny sprzęt fizjoterapeutyczny (wg możliwości logistycznych i osobistego zaangażowania zaproszonego fizjoterapeuty),
  • film pt. Co jest najważniejsze w pracy fizjoterapeuty? – fizjoterapeuci o fizjoterapii24,
  • plakat pt. Ćwicz mądrze – zasady prawidłowego treningu (załącznik nr 1).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.