• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

2. Moje miejsce w zespole. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 27 maja 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: podejmuje działania w sytuacjach zadaniowych i ocenia swoje działania, formułując wnioski na przyszłość; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • uświadomienie uczniom, że każdy ma unikalne miejsce i rolę w zespole, która przyczynia się do sukcesu wspólnego projektu.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • rozwija umiejętności pracy zespołowej oraz kompetencje komunikacyjne,
  • zastanawia się nad własnymi predyspozycjami i preferencjami dotyczącymi różnych ról w zespole,
  • kształtuje umiejętności adaptacji i elastyczności w zmiennych warunkach pracy zespołowej, doświadcza różnych ról w grupie.

Metody pracy:

  • praca indywidualna,
  • metoda słowna,
  • miniwykład,
  • dyskusja,
  • praca grupowa.

Środki dydaktyczne:

  • tablica lub flipchart, narzędzie do zapisywania,
  • kartka i długopis – dla każdego ucznia,
  • Tajemnica zapomnianej latarni (załącznik nr 1),
  • Opisy ról zespołowych dla uczniów (załącznik nr 2),
  • około 30 drewnianych patyczków do lodów, taśma klejąca, nożyczki – dla każdej grupy,
  • około 15 drewnianych klocków (lub klocków Lego),
  • talia kart – dla każdej grupy.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2024 - Nr 58
ADQ 58