- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
2. Moje miejsce w zespole. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: podejmuje działania w sytuacjach zadaniowych i ocenia swoje działania, formułując wnioski na przyszłość; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uświadomienie uczniom, że każdy ma unikalne miejsce i rolę w zespole, która przyczynia się do sukcesu wspólnego projektu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozwija umiejętności pracy zespołowej oraz kompetencje komunikacyjne,
- zastanawia się nad własnymi predyspozycjami i preferencjami dotyczącymi różnych ról w zespole,
- kształtuje umiejętności adaptacji i elastyczności w zmiennych warunkach pracy zespołowej, doświadcza różnych ról w grupie.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- metoda słowna,
- miniwykład,
- dyskusja,
- praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
- tablica lub flipchart, narzędzie do zapisywania,
- kartka i długopis – dla każdego ucznia,
- Tajemnica zapomnianej latarni (załącznik nr 1),
- Opisy ról zespołowych dla uczniów (załącznik nr 2),
- około 30 drewnianych patyczków do lodów, taśma klejąca, nożyczki – dla każdej grupy,
- około 15 drewnianych klocków (lub klocków Lego),
- talia kart – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Czerwiec 2024 - Nr 58