- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Patrzę, słucham, dotykam – poznaję w całości. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń wskazuje różne sposoby zdobywania wiedzy, korzystając ze znanych mu przykładów, oraz omawia swój indywidualny sposób nauki.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poznaje style uczenia się,
- potrafi wyjaśnić różnice pomiędzy poszczególnymi stylami uczenia się,
- potrafi wskazać wady i zalety stylów uczenia się,
- potrafi określić znaczenie wielozmysłowego poznawania nowych informacji,
- rozwija zdolność współpracy w zespole oraz kompetencje interpersonalne.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca zespołowa,
- zabawa edukacyjna,
- obserwacja,
- projekcja filmu edukacyjnego.
Środki dydaktyczne:
- Tworzę wszystkimi zmysłami (załącznik nr 1),
- film dydaktyczny pt. Jak w pełni wykorzystać swój styl uczenia się? [1],
- po dwie kartki A4 – dla każdego ucznia,
- kartka A3 lub typu flipchart – trzy sztuki,
- trzy markery,
- sprzęt multimedialny z dostępem do Internetu (laptop lub tablica interaktywna).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Listopad 2024 - Nr 63