- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Oceniam się i doceniam – o tym, jak dokonać dobrej samooceny. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wskazuje swoje mocne strony oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- kształtowanie umiejętności dokonywania obiektywnej samooceny oraz formułowania konstruktywnych wniosków na przyszłość.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozwija zdolności identyfikowania własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju,
- doskonali umiejętności refleksji nad własnymi osiągnięciami i umiejętnościami,
- kształtuje pozytywny i realistyczny obraz siebie,
- zapoznaje się z narzędziami do analizy własnej samooceny.
Metody pracy:
- praca indywidualna na tle grupy,
- miniwykład informacyjny,
- dyskusja,
- metoda plakatowa,
- prezentacja,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- arkusze A4, mazaki – dla każdego ucznia,
- Test samooceny (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2024 - Nr 64