- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
Czy mam w sobie cechy majsterkowicza? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach oraz posługuje się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- uczeń wskazuje cechy charakterystyczne dla osób, które majsterkują, oraz wskazuje zawody, w których można wykorzystać te cechy.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie korzyści płynące z majsterkowania,
- rozumie znaczenie cierpliwości, kreatywności i precyzji w pracy majsterkowicza,
- rozwija swoje zdolności manualne.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- burza mózgów,
- miniwykład,
- praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
- flipchart i pisaki,
- materiały biurowe i techniczne, np. kleje, taśmy, nożyczki, papier, guziki, sznurki, tektura.
- Majsterkowanie na fotografii (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Grudzień 2024 - Nr 64