• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Artykuły

1. W jaki sposób poznać siebie? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe), dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cel główny:  poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności. Cele szczegółowe:Uczeń: zna i rozumie wartość pracy nad sobą, autorefleksji, zauważa różnorodność zainteresowań, postaw i umiejętności, poznaje różnorodne zainteresowania i umiejętności swoich kolegów, co może sprzyjać budowaniu więzi i wzajemnego szacunku, rozwija refleksję nad swoimi zainteresowaniami, cechami i marzeniami, co może pomóc w lepszym zrozumieniu siebie i wpłynąć na rozwój osobisty, poznaje budowę curriculum vitae. Metody pracy: miniwykład, praca indywidualna, praca w grupie. Środki dydaktyczne: przykładowe CV, test pt. Test kompetencji miękkich dla młodzieży (wiek 14+) wraz z omówieniem2 – dla każdego ucznia, 10 rekwizytów: książka, piłka, paleta z farbami i pędzel, kalkulator, globus, słuchawki, roślina doniczkowa, aparat fotograficzny, gotowa potrawa lub jej składniki, puzzle lub gra planszowa. Przewidywany czas realizacji: 90 min.

9. Nieznany ja. Czego dowiem się o sobie, gdy zapytam siebie i innych? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cel główny: autoanaliza, poznanie różnych metod samooceny i identyfikacji umiejętności w oparciu o swoje odczucia i opinie innych osób. Cele szczegółowe:Uczeń: rozwija otwartość i samoświadomość, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, myślami i kreatywnymi pomysłami, dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł, zna i rozumie wartość pracy nad sobą, autorefleksji, zauważa różnorodność swoich cech osobowościowych, poznaje i stara się zrozumieć cechy osobowości innych uczniów. Metody pracy: panel dyskusyjny, praca indywidualna, praca w grupie. Środki dydaktyczne: długopis i po kilka mazaków – dla każdego ucznia, kartka B6 i dwie kartki A4 – dla każdego ucznia, Plakat „Okno Johari” (załącznik nr 1) [1], Szablon „Okno Johari” (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia) [2], lista cech charakteru [3]. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2023 - Nr 52
52