- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
8. Zadanie: kodowanie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- poszerza wiedzę o zawodach i rynku pracy w odniesieniu do najbliższego środowiska,
- rozwija proaktywną postawę wobec pracy i edukacji,
- opisuje, czym jest praca, i omawia jej znaczenie w życiu człowieka,
- podaje przykłady zawodów wykonywanych przez ludzi oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach,
- wymienia atrybuty pracy w omawianych zawodach.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca w grupach.
Środki dydaktyczne:
- Atrybuty zawodowe (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Kody (załącznik nr 2).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy I-IIIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2024 - Nr 53