• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Artykuły

4. Czym jest i dlaczego warto pielęgnować growth mindset? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cele główne: zapoznanie uczniów z ideą growth mindset – nastawienie na rozwój, zachęcenie uczniów do wykorzystywania koncepcji growth mindset w życiu codziennym i nauce. Cele szczegółowe, uczeń: rozumie różnicę pomiędzy growth mindset (nastawieniem na rozwój) a fixed mindset (nastawieniem na stałość), rozmyśla nad dotychczasowym podejściem do nauki, wyzwań, porażek i sukcesów, kształtuje umiejętność traktowania błędów i porażek w myśl koncepcji growth mindset, zyskuje większą motywację i pewność siebie. Metody pracy: miniwykład, pytania otwarte, dyskusja moderowana, praca grupowa. Środki dydaktyczne: tablica, pisaki, projektor wraz z laptopem z dostępem do tematycznych materiałów wideo, film pt. Nastawienie na wzrastanie – Growth Mindset7 autorstwa Przeciętnego Człowieka, flamastry, nożyczki, taśma klejąca oraz sztywne kartki A3 (np. z bloku technicznego) – dla każdej grupy, Growth mindset czy fixed mindset? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia). Przewidywany czas realizacji: 45 min.

5. Jak pokazać siebie? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: prezentuje swoje zainteresowania i uzdolnienia wobec innych osób z zamiarem zaciekawienia odbiorców, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cel główny: nauczenie uczniów, jak prezentować swoje zainteresowania i uzdolnienia w sposób interesujący i przyciągający uwagę innych. Cele szczegółowe, uczeń: zauważa różnorodność zainteresowań, postaw i umiejętności ludzi, rozwija umiejętności miękkie, tj. komunikację niewerbalną, aktywne słuchanie i twórcze wyrażanie siebie (kreatywność), podejmuje refleksję nad dotychczasowymi umiejętnościami, postawami i pasjami, prezentuje się przed innymi, buduje pewność siebie i doskonali umiejętności występowania publicznie, poznaje różnorodne zainteresowania i umiejętności swoich kolegów, co może sprzyjać budowaniu więzi i wzajemnego szacunku, rozwija refleksję nad swoimi zainteresowaniami, cechami i marzeniami, co może pomóc w lepszym zrozumieniu siebie i wpłynąć na rozwój osobisty. Metody pracy: praca w grupie, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: piłka (najlepiej miękka), kartka A4 lub A3 (w zależności od przewidywanego czasu wykonania zadania) – dla każdego ucznia, materiały do tworzenia plakatów: kolorowe kredki, mazaki, nożyczki, klej, blok papierów kolorowych – dla każdego ucznia. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Październik 2023 - Nr 50
50