W obliczu wyzwań życiowych i zawodowych, kluczowe jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnościami. Prezentowany scenariusz zajęć skierowany jest do uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych. Materiał ma na celu nie tylko analizę doświadczeń z przeszłości, ale także kształtowanie postaw pozytywnego myślenia i elastyczności w podejściu do problemów. Przez 45 minut uczniowie będą mieli okazję do dyskusji, pracy w grupach, autorefleksji oraz analizy konkretnych przypadków, aby na koniec podzielić się strategiami, które zamierzają zastosować w przyszłości.
Cel główny: rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych i zawodowych.
Cele szczegółowe, uczeń:
- analizuje trudne sytuacje z przeszłości i określa, jakie lekcje z nich wyniósł,
- proponuje strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- dostrzega korzyści płynące z pozytywnego myślenia i elastyczności w podejściu do problemów.
Metody pracy:
- dyskusja,
- praca indywidualna – autorefleksja,
- praca w grupach,
- analiza przypadków.
Środki dydaktyczne:
- Przypadki trudnych sytuacji (załącznik nr 1 – dla nauczyciela),
- Strategie radzenia sobie (załącznik nr 2 – do pocięcia),
- przybory do pisania
- kartki
Przewidywany czas realizacji: 45 min.