Radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej

Autor: Barbara Witczak

Dodano: 23 sierpnia 2023

W obliczu wyzwań życiowych i zawodowych, kluczowe jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnościami. Prezentowany scenariusz zajęć skierowany jest do uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych. Materiał ma na celu nie tylko analizę doświadczeń z przeszłości, ale także kształtowanie postaw pozytywnego myślenia i elastyczności w podejściu do problemów. Przez 45 minut uczniowie będą mieli okazję do dyskusji, pracy w grupach, autorefleksji oraz analizy konkretnych przypadków, aby na koniec podzielić się strategiami, które zamierzają zastosować w przyszłości.

Cel główny: rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych i zawodowych.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • analizuje trudne sytuacje z przeszłości i określa, jakie lekcje z nich wyniósł,
  • proponuje strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • dostrzega korzyści płynące z pozytywnego myślenia i elastyczności w podejściu do problemów.

Metody pracy:

  • dyskusja,
  • praca indywidualna – autorefleksja,
  • praca w grupach,
  • analiza przypadków.

Środki dydaktyczne:

  • Przypadki trudnych sytuacji (załącznik nr 1 – dla nauczyciela),
  • Strategie radzenia sobie (załącznik nr 2 – do pocięcia),
  • przybory do pisania
  • kartki

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Barbara Witczak

Doradca zawodowy w technikum i szkole branżowej I stopnia.
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej