Lista moich kompetencji

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Cel główny:
- uczeń dokonuje bilansu własnych kompetencji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie znaczenie kompetencji w planowaniu ścieżki zawodowej,
- świadomie określa mocne strony i obszary do rozwoju,
- planuje konkretne kroki do rozwoju swoich umiejętności.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- dyskusja,
- miniwykład,
- praca indywidualna,
- praca grupowa.
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart i pisaki,
- arkusze papieru,
- „Lista moich kompetencji” (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Podobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 69: Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej

Dostępny w wersji elektronicznej