Jak i z czyją pomocą założyć własną firmę? Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Dodano: 13 października 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla Liceów Ogólnokształcących i Techników: uczeń charakteryzuje przebieg procesu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające zakładanie własnej działalności gospodarczej; załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

Cel główny:

  • uczeń charakteryzuje etapy i formalności w procesie zakładania własnej działalności gospodarczej oraz instytucje wspomagające w tych działaniach.

Cele szczegółowe, uczeń:

  • tworzy profil osobowościowy przyszłego przedsiębiorcy,
  • określa zasoby przydatne do założenia własnej firmy,
  • potrafi wskazać źródła informacji niezbędnych do założenia swojego biznesu.

Metody pracy:

  • praca grupowa,
  • praca zespołowa,
  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • miniwykład.

Środki dydaktyczne:

  • flipchart i pisaki,
  • kartki,
  • dostęp do Internetu (strona www.biznes.gov.pl),
  • monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
  • Historia „narodzin” kariery biznesowej Karola (załącznik nr 1).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Doradca zawodowy i coach kariery, trener zmiany, certyfikowany projektant kariery metodologii „CareerDesign”. Absolwentka programu rozwoju i treningu kompetencji „Master Class Doradcy Kariery – Trening Budowania Mocy”. Specjalista Obrazkowego Testu Zawodów BBT (tzw. Test Achtnicha), projekcyjnej metody wyjaśniania skłonności zawodowych. Absolwentka UJ na Wydziale Historycznym.
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowa

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej