Skąd czerpać motywację? Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Autor: Barbara Witczak

Dodano: 5 września 2023

Scenariusz jest przeznaczony do pracy w grupie oraz indywidualnej, skupiając się na realizacji treści z zakresu doradztwa zawodowego i rozwoju osobistego dla młodzieży w wieku 17-19 lat. Uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową.

Cel główny: zrozumienie roli motywacji w życiu człowieka i jej wpływu na podejmowanie decyzji dotyczących kariery zawodowej.

Cele szczegółowe , u czeń:

  • definiuje pojęcie motywacji,
  • identyfikuje czynniki motywujące do podejmowania określonych działań,
  • rozpoznaje przyczyny braku motywacji,
  • rozróżnia motywację wewnętrzną od zewnętrznej,
  • efektywnie współpracuje w grupie.

Metody pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja w grupach,
  • praca indywidualna – autorefleksja.

Środki dydaktyczne:

  • Cel do osiągnięcia (załącznik nr 1 – jeden dla grupy)
  • Wpływ otoczenia na motywację (załącznik nr 2 – jeden dla grupy)
  • Marzenia do spełnienia (załącznik nr 3 – jeden dla każdego ucznia)
  • flipchart/tablica
  • arkusze papieru w formacie A3
  • markery

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 71% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Barbara Witczak

Doradca zawodowy w technikum i szkole branżowej I stopnia.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej