Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkół ponadpodstawowych, poznawanie własnych zasobów, analizuje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej, załącznik nr 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r.
Cel główny: rozwijanie umiejętności pozytywnego myślenia.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- charakteryzuje czynniki, które wpływają na pozytywne myślenie,
- rozwija umiejętność dbania o pozytywne myślenie,
- rozumie rolę pozytywnego myślenia w życiu zawodowym,
- rozwija empatię.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- miniwykład.
Środki dydaktyczne:
- Moje sposoby na pozytywne myślenie (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Pozytywny list (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
- długopisy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.