3. Do czego to…? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Cel główny: przygotowanie uczniów do posługiwania się przyborami i urządzeniami w sposób twórczy i niekonwencjonalny.Cele szczegółowe:Uczeń:
wymienia przykładowe przybory i narzędzia potrzebne do wykonania określonych zadań,
potrafi podać pomysły na niekonwencjonalne i twórcze wykorzystanie wskazanych przedmiotów.
Metody pracy:
praca w grupach,
bank pomysłów,
dyskusja.
Środki dydaktyczne:
tablica/flipchart,
arkusze papieru flipchart – 5 arkuszy,
Zadania do wykonania (załącznik nr 1 – dla prowadzącego do pocięcia),
koperty z kompletami pociętych pasków papieru (jedna dla każdej grupy),
przedmioty: doniczka, klamerka, pudełko po zapałkach, chochla, kartka A4 – do wykorzystania w ćwiczeniu nr 2,
karteczki samoprzylepne – 5 dla każdego ucznia,
pisaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: posługuje się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).