Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową oraz sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio"), załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- określenie źródeł motywowania do samorozwoju.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie, czym jest motywacja do samorozwoju,
- rozróżnia rodzaje motywacji – wewnętrzną i zewnętrzną,
- zna źródła motywacji wewnętrznej i zewnętrznej,
- identyfikuje własne działania motywowane wewnętrznie i zewnętrznie,
- zwiększa świadomość korzyści płynących z osiągania celów edukacyjnych i zawodowych, a także zasobów, które pomagają w ich osiągnięciu,
- identyfikuje czynniki, które utrudniają mu efektywne działanie.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- praca indywidualna,
- praca grupowa,
- burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
- przyrządy do pisania,
- flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej