Stres – pomocnik i wróg w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla Liceów Ogólnokształcących i Techników uczeń: przygotowuje się do zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej; załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- zapoznanie uczniów z tematem stresu, który pojawia się podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zna metody radzenia sobie ze stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- wie, w jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
- rozumie, jakie korzyści może przynieść znajomość dobrych i złych konsekwencji przeżywania stresu.
Metody pracy:
- technika Q-sort,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- dyskusja/burza mózgów,
- metoda plastyczna (kolaż).
Środki dydaktyczne:
- Czynniki wywołujące stres (załącznik nr 1 – dla każdej grupy oraz dla każdego ucznia),
- Szybki strzał – karty pracy (załącznik nr 2 – dla każdej pary),
- samoprzylepne karteczki,
- minutnik,
- arkusze papieru A2, markery, kolorowe gazety, kleje, nożyczki – dla każdej grupy.
Przewidywany czas realizacji: 45 min
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej