Jak wyznaczać sobie cele, by móc je osiągnąć? Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla Liceów Ogólnokształcących i Techników: uczeń dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi; załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- doskonalenie umiejętności wyznaczania i osiągania celów zawodowych i edukacyjnych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zdobywa umiejętność identyfikowania i wykorzystywania dostępnych zasobów i form wsparcia w celu osiągnięcia wyznaczonych celów,
- identyfikuje swoje cele zawodowe oraz edukacyjne,
- rozumie znaczenie planowania w procesie osiągania celów,
- rozwija umiejętność analizowania i oceniania własnych postępów,
- stosuje techniki motywacyjne do osiągnięcia założonych celów.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja moderowana,
- praca indywidualna,
- prezentacja.
Środki dydaktyczne:
- drabina,
- 8 kartek A4, czarny marker, taśma klejąca,
- kartki A4 – dla każdego ucznia,
- długopisy i mazaki – dla każdego ucznia,
- karty pracy z szablonem metody SMART [1] – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
szkoła ponadpodstawowaPodobne artykuły
Zobacz również
Kategorie
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 63
Dostępny w wersji elektronicznej