Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel ogólny: identyfikowanie osób i instytucji wspomagających planowanie kariery i wyjaśnianie, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy. Cele szczegółowe, uczeń:
- podaje przykłady instytucji, które udzielają pomocy w planowaniu kariery zawodowej,
- wskazuje sytuacje, w których można skorzystać z pomocy w tych instytucjach.
Metody pracy:
- gra dydaktyczna,
- praca w grupach,
- quiz,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- Wizytówki ekspertów (załącznik nr 1 – po jednym egzemplarzu dla każdego eksperta),
- Quiz – pytania i odpowiedzi (załącznik nr 2 – po jednym egzemplarzu dla każdego eksperta i jeden dla nauczyciela),
- dużo małych karteczek (około dwa razy więcej niż uczniów w klasie),
- nożyczki.
Przewidywany czas realizacji: 45 minut.