10. Pytania i odpowiedzi milowe?
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cel główny: ustalenie listy pytań, na które warto odpowiedzieć przed podjęciem decyzji edukacyjno-zawodowej. Cele szczegółowe, uczeń:
potrafi określić pytania, na które powinien sobie odpowiedzieć przed pojęciem decyzji edukacyjnej,
potrafi przeanalizować możliwe dodatkowe pytania na podstawie zaproponowanych,
potrafi określić wpływ czynników wewnętrznych i zewnętrznych na odpowiedzi,
potrafi znaleźć osoby, które na te pytania pomogą mu odpowiedzieć.
Metody pracy:
praca indywidualna,
praca grupowa,
prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
stoper do mierzenia czasu (może być smartfon z aplikacją stopera),
Karty pytań (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
Karta odpowiedzi (załącznik nr 2 – dwie sztuki dla każdego ucznia),
Karty czynników (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia),
Przykładowe rozmieszczenie elementów na stole (załącznik nr 3 – dla nauczyciela),
kartka papieru dla każdego ucznia,
nożyczki,
mazaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.