klasy VII-VIII

12. Drzewko decyzyjne – krawieckie przymiarki do decyzji

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

11. Skutki i następstwa

Scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII. Cel główny: przygotowanie uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • identyfikuje skutki i następstwa różnych działań,
  • poznaje metodę perspektywicznego myślenia i wykorzystuje ją w praktyce,
  • identyfikuje skutki i następstwa w kontekście swoich planów edukacyjno-zawodowych,
  • określa korzyści z realizacji swoich planów edukacyjno-zawodowych.

Metody pracy:

  • praca w parach,
  • metoda Skutki i następstwa,
  • praca indywidualna,
  • dyskusja kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • lornetka,
  • Rozgrzewka – Co by było, gdyby….? (załącznik nr 1 – po jednej sztuce dla pary),
  • Skutki i następstwa (załącznik nr 2 – po jednej sztuce dla każdego ucznia),
  • przybory do pisania.

Przewidywany czas realizacji: 45 minut.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej i w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym; określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby; planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).