- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
10. Pytania i odpowiedzi milowe?
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Cel główny: ustalenie listy pytań, na które warto odpowiedzieć przed podjęciem decyzji edukacyjno-zawodowej. Cele szczegółowe, uczeń:
- potrafi określić pytania, na które powinien sobie odpowiedzieć przed pojęciem decyzji edukacyjnej,
- potrafi przeanalizować możliwe dodatkowe pytania na podstawie zaproponowanych,
- potrafi określić wpływ czynników wewnętrznych i zewnętrznych na odpowiedzi,
- potrafi znaleźć osoby, które na te pytania pomogą mu odpowiedzieć.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca grupowa,
- prezentacja na forum (również w nauczaniu zdalnym).
Środki dydaktyczne:
- stoper do mierzenia czasu (może być smartfon z aplikacją stopera),
- Karty pytań (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Karta odpowiedzi (załącznik nr 2 – dwie sztuki dla każdego ucznia),
- Karty czynników (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia),
- Przykładowe rozmieszczenie elementów na stole (załącznik nr 3 – dla nauczyciela),
- kartka papieru dla każdego ucznia,
- nożyczki,
- mazaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Karta pracy jest przeznaczona do pracy indywidualnej i grupowej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Listopad 2021 - Nr 27