- WSZYSTKIE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
8. Jakiego koloru jest Twoje DNA? Karta pracy dla uczniów klas VII-VIII
Karta pracy dla uczniów klas VII-VIII. Cele główne:
- poznawanie własnych zasobów,
- autoanaliza oraz rozpoznawanie swoich ograniczeń i możliwości w planowaniu własnej ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Cele szczegółowe. uczeń:
- poznaje swój typ osobowości,
- charakteryzuje dominujące cechy osobowości,
- analizuje informacje,
- klasyfikuje informacje jako wady i zalety osobowości,
- współpracuje w grupie,
- dokonuje autoprezentacji.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w grupie,
- metoda śnieżnej kuli,
- metoda graficznego zapisu/przekład intersemiotyczny,
- autoprezentacja.
Środki dydaktyczne:
- dostęp dla każdego ucznia do strony internetowej Test Hartmana. Jaki jest twój kolor osobowości? https://testhartmana.pl/ [dostęp: 08.11.2021 r.]
- dostęp dla każdego ucznia do publikacji Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach: http://bialorushajnowka.pl/images/Artykuly/2019-2020/typy_osobowosci_zaszyfrowane_w_kolorach.
- pdf [dostęp: 08.11.2021 r.]
- Typy osobowości w czterech kolorach (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia) do pobrania ze strony
- www.doradztwoszkolne.pl,
- flipchart,
- 4 arkusze papieru,
- 4 markery,
- komputer/laptop/smartfon.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Karta pracy przeznaczona jest do pracy indywidualnej i w grupie przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIIIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2022 - Nr 29