- WSZYSTKIE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
11. Czy ja także mam milion zalet?
Scenariusz zajęć Klasy VII–VIII
Cel główny: poznawanie własnych zasobów.
Cele szczeg ół owe:
Ucze ń :
• analizuje materiał poglądowy,
• słucha ze zrozumieniem,
• dokonuje samooceny,
• nazywa mocne strony/zalety,
• wymienia mocne strony swoje i innych.
Metody pracy:
• gra dydaktyczna: metoda biograficzna,
• praca indywidualna,
• praca w parach.
Ś rodki dydaktyczne:
• Zalety „samorzecznika” (załącznik nr 1 – do wyświetlenia na tablicy interaktywnej),
• Film Porozmawiajmy o różnorodności, Jan Gawroński, TEDxKids@AcademyInternational https://www.
youtube.com/watch?v=1matawg1s6c&t=2s [dostęp: 12.10.2021 r.],
• Karta pracy Moje mocne strony (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
• komputer/rzutnik,
• kartka z zeszytu, długopis,
• szklane naczynie lub inny pojemnik na karteczki z pytaniami.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe), załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy