- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
2. Ktoś krytykuje? Nie poddaję się. Wnioskuję! Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: podejmuje działania w sytuacjach zadaniowych i ocenia swoje działania, formułując wnioski na przyszłość; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznania, analizowania i odpowiedniego reagowania na krytykę.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- zrozumie różnicę między krytyką konstruktywną a destrukcyjną,
- zdobywa narzędzia umożliwiające radzenie sobie z krytyką,
- nabywa umiejętność konstruktywnego przyjmowania krytyki,
- rozwija zdolność dzielenia się myślami i pomysłami oraz umiejętność współpracy w grupie.
Metody pracy:
- miniwykład z dyskusją grupową,
- praca indywidualna na tle grupy,
- burza mózgów,
- praca w parach,
- analiza przypadków.
Środki dydaktyczne:
- piłka,
- Propozycje krytyki konstruktywnej i destruktywnej (załącznik nr 1),
- tablica lub flipchart, pisak,
- Przykłady sytuacji do ćwiczenia „Jak przyjmować krytykę?” (załącznik nr 2),
- kartka i długopis – dla każdej pary.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2024 - Nr 53