• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

2. Ktoś krytykuje? Nie poddaję się. Wnioskuję! Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 20 grudnia 2023

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: podejmuje działania w sytuacjach zadaniowych i ocenia swoje działania, formułując wnioski na przyszłość; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie rozpoznania, analizowania i odpowiedniego reagowania na krytykę.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • zrozumie różnicę między krytyką konstruktywną a destrukcyjną,
  • zdobywa narzędzia umożliwiające radzenie sobie z krytyką,
  • nabywa umiejętność konstruktywnego przyjmowania krytyki,
  • rozwija zdolność dzielenia się myślami i pomysłami oraz umiejętność współpracy w grupie.

Metody pracy:

  • miniwykład z dyskusją grupową,
  • praca indywidualna na tle grupy,
  • burza mózgów,
  • praca w parach,
  • analiza przypadków.

Środki dydaktyczne:

  • piłka,
  • Propozycje krytyki konstruktywnej i destruktywnej (załącznik nr 1),
  • tablica lub flipchart, pisak,
  • Przykłady sytuacji do ćwiczenia „Jak przyjmować krytykę?” (załącznik nr 2),
  • kartka i długopis – dla każdej pary.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Styczeń 2024 - Nr 53
Doradztwo zawodowe 53