Cel główny: rozpoznawanie własnych zasobów – kompetencji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- mierzy stopień swoich kompetencji,
- poznaje kompetencje przyszłości,
- wskazuje na dominującą kompetencję w zawodach,
- konfrontuje kompetencje ze swoimi planami zawodowymi.
Metody:
- praca indywidualna,
- burza mózgów,
- mapa myśli,
- autoprezentacja.
Środki dydaktyczne:
- Samoocena kompetencji przyszłości (załącznik nr 1 – 1 sztuka dla każdego ucznia),
- Kompetencje jutra w zawodach (załącznik nr 2 – 1 sztuka dla każdego ucznia),
- tablica/rzutnik,
- smartfon/komputer z dostępem dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Karta pracy przeznaczona jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe); załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).