- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
6. Dla pieniędzy czy dla siebie? O wartości edukacji i pracy. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI
Scenariusz jest przeznaczony do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI , uczeń: wyjaśnia rolę pieniądza we współczesnym świecie i jego związek z pracą oraz opisuje, czym jest praca i jakie ma znaczenie w życiu człowieka, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.
Cel główny:
- zrozumienie różnicy między pracą dla pieniędzy a pracą dla osobistej satysfakcji.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie różnicę między pracą dla pieniędzy a pracą dla osobistej satysfakcji,
- jest świadomy znaczenia edukacji w osiąganiu długoterminowych celów,
- jest zmotywowany do refleksji na temat własnych ambicji i pasji, a także rozumie, jak wpływają one na wybór ścieżki zawodowej.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja moderowana,
- odgrywanie ról,
- burza mózgów.
Środki dydaktyczne:
- strój i rekwizyty (lub widoczne napisy przedstawiające dany zawód, przyczepiane np. do bluzki): lekarza, policjanta, muzyka i malarza, nauczyciela, strażaka, pilota, kucharza, weterynarza, sportowca [1],
- Mój zawód w przyszłości (załącznik nr 1).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Październik 2023 - Nr 50