- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
3. Przyjmuję ocenę. Zdobywam wiedzę o sobie. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- rozwinięcie umiejętności przyjmowania krytyki w sposób konstruktywny i budowanie pozytywnego samopoczucia w kontekście rozwoju osobistego i edukacyjnego.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- jest w stanie wyjaśnić, czym różni się krytyka konstruktywna od niekonstruktywnej,
- wie, jak prawidłowo reagować na negatywną opinię,
- rozumie wartość konstruktywnej krytyki i potrafi ją zastosować w praktyce w celu poprawy swoich umiejętności i osiągnięć.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- film pt. „Nauki mędrca”, czyli jak radzić sobie z lękiem przed opinią innych (bajki filozoficzne cz. 1.)7,
- W morzu krytyki. Czy to pomaga, czy przeszkadza? (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- flipchart lub tablica, mazaki.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Proponowane sytuacje dydaktyczne
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2024 - Nr 53