- WSZYSTKIE
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
6. Subiektywny ranking przedmiotów szkolnych. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wskazuje przedmioty szkolne, których lubi się uczyć; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cele główne:
- kształtowanie umiejętności w zakresie planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej,
- rozwijanie umiejętności uczenia się i budowania motywacji do zdobywania nowej wiedzy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia skojarzenia związane z pojęciem „proces uczenia się”,
- rozwija zdolności uczenia się i poszerza własne horyzonty badawcze,
- dokonuje subiektywnego rankingu przedmiotów szkolnych, których lubi się uczyć,
- odkrywa własne zainteresowania i pasje,
- rozpoznaje związek pomiędzy zdobywaniem wiedzy i ćwiczeniem umiejętności a zawodami funkcjonującymi na rynku pracy.
Metody pracy:
- miniwykład,
- dyskusja,
- burza mózgów,
- praca indywidualna,
- praca w parach.
Środki dydaktyczne:
- Mam moc! Moje ulubione przedmioty (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
- Subiektywna podpowiedź (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia),
- tablica tradycyjna, interaktywna lub typu flipchart.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Styczeń 2024 - Nr 53