- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Zawody rzemieślnicze, czyli jakie? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- poznanie zawodów rzemieślniczych, ich roli w społeczeństwie oraz znaczenia tradycyjnych profesji.
Cele szczegółowe, uczeń:
- rozumie pojęcie „zawody rzemieślnicze”,
- potrafi wymienić zawody rzemieślnicze i wyjaśnić ich znaczenie dla społeczeństwa,
- rozumie, jakie umiejętności są potrzebne w zawodach rzemieślniczych.
Metody pracy:
- pogadanka,
- burza mózgów,
- karta pracy,
- projekcja filmów,
- interpretacja utworu (Eviva l’arte K. Przerwa-Tetmajer, w interpretacji Sanah i Krzysztofa Zalewskiego).
Środki dydaktyczne:
- tablica/flipchart, rzutnik, projektor,
- komputery, tablety, smartfony,
- Mistrzowie rzemiosła – Połącz zawód z opisem! (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
- Wyroby rzemieślnicze (załącznik nr 2).
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Maj 2025 - Nr 69
