• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

Artykuły

Twój wizerunek w sieci – co warto pokazać, a czego unikać? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń dokonuje syntezy przydatnych w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej informacji o sobie wynikających z autoanalizy, ocen innych osób oraz innych źródeł; załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: uświadomienie uczniom, że aktywność w internecie wpływa na ich wizerunek oraz może mieć konsekwencje w przyszłości – w relacjach społecznych, edukacji i karierze zawodowej. Cele szczegółowe, uczeń: rozumie, że publikowanie treści w internecie może mieć określone skutki, potrafi wskazać konsekwencje publikowania określonych rodzajów postów, zdjęć i komentarzy, dostrzega związek między wykreowanym wizerunkiem online a przyszłymi możliwościami edukacyjnymi i zawodowymi, uczy się odpowiedzialności za treści zamieszczane w mediach społecznościowych, stosuje metodę „5 pytań” do oceny, czy dany post warto opublikować. Metody pracy: miniwykład z dyskusją, praca w grupach, analiza przypadków, play-role, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: kartki i długopisy – dla każdej grupy i dla każdego ucznia, Opisy sytuacji (załącznik nr 1), Scenariusze o odegrania (załącznik nr 2). Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Maj 2025 - Nr 69
Doradztwo zawodowe