- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
W jaki sposób najlepiej się uczę? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny:
- odkrywanie własnego stylu uczenia się, uzdolnień i zainteresowań oraz zrozumienie, jak te cechy wpływają na sposób przyswajania wiedzy i rozwijania kompetencji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- określa swoje zainteresowania, uzdolnienia i indywidualne preferencje dotyczące uczenia się,
- rozpoznaje sposoby pracy, które sprzyjają mu w zapamiętywaniu i rozumieniu nowych informacji,
- porównuje różne strategie uczenia się i ocenia ich skuteczność na własnym przykładzie,
- identyfikuje własne mocne strony oraz obszary do dalszego rozwoju,
- buduje świadomość własnego stylu uczenia się i potrafi go opisać.
Metody pracy:
- praca indywidualna na tle grupy,
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- rozmowa kierowana,
- metoda plakatowa.
Środki dydaktyczne:
- Hasła do ćwiczenia „Jak uczę się najlepiej?” (załącznik nr 1),
- Opis stacji (załącznik nr 2),
- kartki A4 lub A3, kredki, mazaki, blok papierów kolorowych – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Czerwiec 2025 - Nr 70
