• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

W jaki sposób najlepiej się uczę? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 28 maja 2025

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń określa własne zainteresowania i uzdolnienia oraz kompetencje; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • odkrywanie własnego stylu uczenia się, uzdolnień i zainteresowań oraz zrozumienie, jak te cechy wpływają na sposób przyswajania wiedzy i rozwijania kompetencji.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • określa swoje zainteresowania, uzdolnienia i indywidualne preferencje dotyczące uczenia się,
  • rozpoznaje sposoby pracy, które sprzyjają mu w zapamiętywaniu i rozumieniu nowych informacji,
  • porównuje różne strategie uczenia się i ocenia ich skuteczność na własnym przykładzie,
  • identyfikuje własne mocne strony oraz obszary do dalszego rozwoju,
  • buduje świadomość własnego stylu uczenia się i potrafi go opisać.

Metody pracy:

  • praca indywidualna na tle grupy,
  • praca w grupach,
  • praca indywidualna,
  • rozmowa kierowana,
  • metoda plakatowa.

Środki dydaktyczne:

  • Hasła do ćwiczenia „Jak uczę się najlepiej?” (załącznik nr 1),
  • Opis stacji (załącznik nr 2),
  • kartki A4 lub A3, kredki, mazaki, blok papierów kolorowych – dla każdego ucznia.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej, certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi, menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Szkoleniowiec.
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Czerwiec 2025 - Nr 70
DQ