Każdy uczy się inaczej – o różnych sposobach uczenia się. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń wskazuje treści, których lubi się uczyć, oraz wymienia różne źródła wiedzy i podejmuje próby korzystania z nich; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: uczeń wymienia różne źródła wiedzy i sposoby uczenia się oraz podejmuje próby korzystania z nich.
Cele szczegółowe, uczeń:
rozpoznaje, czego lubi się uczyć i co sprawia mu przyjemność w zdobywaniu wiedzy,
potrafi wskazać jeden lub kilka sposobów przyswajania informacji, który jest dla niego łatwy i skuteczny (np. przez ruch, słuchanie, oglądanie, działanie),
porównuje swoje preferencje z preferencjami kolegów i koleżanek z klasy,
dostrzega, że różnorodność stylów uczenia się jest naturalna i wartościowa,
rozwija samoświadomość i buduje pozytywny obraz siebie jako ucznia,
podejmuje próbę świadomego korzystania z wybranych źródeł wiedzy (książki, rozmowy, ruch, doświadczenia),
aktywnie uczestniczy w zajęciach, wyraża swoje zdanie, argumentuje swoje wybory.
Metody pracy:
praca indywidualna,
praca w parach,
rozmowa kierowana.
Środki dydaktyczne:
tablica lub flipchart, mazaki,
opowiadanie,
Plecak odkrywcy (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.