• WSZYSTKIE
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021

Artykuły

Każdy uczy się inaczej – o różnych sposobach uczenia się. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III: uczeń wskazuje treści, których lubi się uczyć, oraz wymienia różne źródła wiedzy i podejmuje próby korzystania z nich; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cel główny: uczeń wymienia różne źródła wiedzy i sposoby uczenia się oraz podejmuje próby korzystania z nich. Cele szczegółowe, uczeń: rozpoznaje, czego lubi się uczyć i co sprawia mu przyjemność w zdobywaniu wiedzy, potrafi wskazać jeden lub kilka sposobów przyswajania informacji, który jest dla niego łatwy i skuteczny (np. przez ruch, słuchanie, oglądanie, działanie), porównuje swoje preferencje z preferencjami kolegów i koleżanek z klasy, dostrzega, że różnorodność stylów uczenia się jest naturalna i wartościowa, rozwija samoświadomość i buduje pozytywny obraz siebie jako ucznia, podejmuje próbę świadomego korzystania z wybranych źródeł wiedzy (książki, rozmowy, ruch, doświadczenia), aktywnie uczestniczy w zajęciach, wyraża swoje zdanie, argumentuje swoje wybory. Metody pracy: praca indywidualna, praca w parach, rozmowa kierowana. Środki dydaktyczne: tablica lub flipchart, mazaki, opowiadanie, Plecak odkrywcy (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2025 - Nr 71
71