- WSZYSTKIE
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
Służby mundurowe – charakterystyka pracy. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI
Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: uczeń poznaje podstawowe informacje o służbach mundurowych oraz rozumie, jakie zadania realizują osoby w nich zatrudnione.
Cele szczegółowe, uczeń:
- kształtuje swój szacunek dla pracy osób pełniących służbę na rzecz społeczeństwa,
- potrafi wskazać możliwe ścieżki edukacyjne prowadzące do wyboru zawodu w odpowiedniej służbie mundurowej,
- rozwija umiejętności pracy w grupie i prezentowania informacji.
Metody pracy:
- burza mózgów,
- rozmowa kierowana,
- praca grupowa,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- komputer z dostępem do internetu,
- flipchart i pisaki,
- arkusze papieru,
- film pt. Żołnierz || Film edukacyjny o wojsku | Zawód żołnierz [1],
- Służby mundurowe (załącznik nr 1) – dla każdego ucznia.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
- atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Słowa kluczowe:
klasy IV-VIAktualnie przeglądasz
Lipiec 2025 - Nr 71
