Cel główny: opisywanie podstawowej specyfiki pracy w zawodach wykonywanych przez członków rodzin/opiekunów.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia przykładowe zawody wykonywane przez bliskie mu osoby,
- opisuje specyfikę pracy w tych zawodach,
- wskazuje źródła wiedzy o tych zawodach.
Metody pracy:
- rozmowa kierowana,
- praca indywidualna,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:
- Rodzinna analiza zawodów (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia),
- przybory do pisania.
Przewidywany czas realizacji: 45 min.
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: wymienia różne grupy zawodów i podaje przykłady zawodów charakterystycznych dla poszczególnych grup, opisuje różne ścieżki ich uzyskiwania oraz podstawową specyfikę pracy w zawodach, załącznik nr 2 z rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).