• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

Artykuły

4. Będziemy prezentować. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Cel główny: przygotowanie uczniów do prezentowania swoich zainteresowań i uzdolnień.Cele szczegółowe:Uczeń: potrafi wskazać swoje zainteresowania i uzdolnienia, omawia sposób prezentacji swoich zasobów. Metody pracy: praca w grupach, bank pomysłów, dyskusja. Środki dydaktyczne: tablica/flipchart, karteczki samoprzylepne (jedna dla każdego ucznia), Jak zorganizujemy? (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdej grupy), pisaki. Przewidywany czas realizacji: 45 min. Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: prezentuje swoje zainteresowania i uzdolnienia wobec innych osób z zamiarem zaciekawienia odbiorców, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Jest to scenariusz, który może być wykorzystany podczas przygotowań do różnych przedsięwzięć szkolnych z zakresu doradztwa zawodowego. Można go wykorzystać przy prezentacji zainteresowań i uzdolnień uczniów klas IV–VI. Może być to pomysł także na prezentacje klasowe w zależności od potrzeb uczniów, grona pedagogicznego. Takie prezentacje można przygotować również na piknik szkolny czy zebranie z rodzicami. Ważne, aby nauczyciel porozmawiał z uczniami na temat zainteresowań i uzdolnień: ustalił, czym są i jakie mogą być ich przykłady.

10. Pokaż, narysuj, opowiedz. Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Cel główny: wyszukiwanie i analizowanie informacji na temat zawodów oraz charakteryzowanie wybranych zawodów.Cele szczegółowe:Uczeń: nazywa zawody, demonstruje czynności zawodowe, weryfikuje swoją wiedzę na temat zawodów, rozwija umiejętności werbalne i pozawerbalne, pracuje w grupie. Metody pracy: grywalizacja, przekład intersemiotyczny, improwizacja pantomimiczna, kalambury, praca w grupach, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: karta pracy Wchodzimy w role (załącznik nr 1 – do wyświetlenia na ekranie), karta pracy Co to za zawód? (załącznik nr 2 – po jednym egzemplarzu dla każdej z 10 grup), Nazwy zawodów (załącznik nr 3 – do wydrukowania i pocięcia, przeznaczone do losowania po jednym pasku dla jednej grupy), tablica i kreda, mazak, klepsydra lub minutnik niezbędny do odmierzania czasu pracy, dostęp do Internetu, dostęp do komputera dla każdego ucznia. Przewidywany czas realizacji: 45 min. Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej i pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Aktualnie przeglądasz

Maj 2022 - Nr 33
33