1. Kim jestem? Scenariusz zajęć dla uczniów klasy III
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, omawia znaczenie zaangażowania różnych zawodów w kształt otoczenia, w którym funkcjonuje, załącznik nr 2 do rozporządzenia MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Cel główny: poznawanie specyfiki pracy w przykładowych zawodach z bliższego i dalszego otoczenia.
Cele szczegółowe: Uczeń:
wymienia zawody wykonywane przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu,
wymienia atrybuty pracy w przykładowych zawodach,
opisuje podstawową specyfikę pracy w tych zawodach,
omawia ich użyteczność w życiu.
Metody pracy:
rozmowa kierowana,
praca z tekstem,
praca w grupach,
dobieranka/uzupełnianka,
dyskusja.
Środki dydaktyczne:
Kim jestem? (załącznik nr 1 – po jednym dla każdej czteroosobowej grupy),
Zawody (załącznik nr 2 – po jednym dla grupy do pobrania ze strony www.doradztwoszkolne.pl),
Co wykorzystuję w swojej pracy? (załącznik nr 3 – po jednym dla grupy),
nożyczki,
klej,
przybory do pisania,
kredki.
Przewidywany czas realizacji: 2 × 45 min.