• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

4. Będziemy prezentować. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Autor: Katarzyna Druczak

Dodano: 15 kwietnia 2022

Cel główny: przygotowanie uczniów do prezentowania swoich zainteresowań i uzdolnień.
Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • potrafi wskazać swoje zainteresowania i uzdolnienia,
  • omawia sposób prezentacji swoich zasobów.

Metody pracy:

  • praca w grupach,
  • bank pomysłów,
  • dyskusja.

Środki dydaktyczne:

  • tablica/flipchart,
  • karteczki samoprzylepne (jedna dla każdego ucznia),
  • Jak zorganizujemy? (załącznik nr 1 – jeden egzemplarz dla każdej grupy),
  • pisaki.

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: prezentuje swoje zainteresowania i uzdolnienia wobec innych osób z zamiarem zaciekawienia odbiorców, załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Jest to scenariusz, który może być wykorzystany podczas przygotowań do różnych przedsięwzięć szkolnych z zakresu doradztwa zawodowego. Można go wykorzystać przy prezentacji zainteresowań i uzdolnień uczniów klas IV–VI. Może być to pomysł także na prezentacje klasowe w zależności od potrzeb uczniów, grona pedagogicznego. Takie prezentacje można przygotować również na piknik szkolny czy zebranie z rodzicami. Ważne, aby nauczyciel porozmawiał z uczniami na temat zainteresowań i uzdolnień: ustalił, czym są i jakie mogą być ich przykłady.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
klasy IV-VI

Aktualnie przeglądasz

Maj 2022 - Nr 33
33